zaterdag 26 november 2016

CADEAU

Het verhaal bij de tekening van vandaag: 

waar ben ik: in de St. Jacobskerk

wat zie ik: het vocaal ensemble Cantare, het Madrigaalkoor en strijkersensemble Con Legno.

Zaterdag 26 november 2016

-vandaag ga ik nergens langs, ze komen bij mij-



“We kunnen nog kaarten bestellen, yes!!"

Van te voren verzin je het, maar je bedenkt het niet. Nog slechts een paar dagen November = Vlisdingen en ik ervaar het als één groot cadeau. Een schat aan informatie, mooie herinneringen, lieve mensen. Vaste plekjes in de stad waar we uitbundig zwaaien. Ik zoek nog iemand die mij in december wil overhoren. Ik ga voor een 10 deze keer.

Bij toeval zagen we de aankondiging. Mendelssohn meets Pärt. En er waren nog kaarten. 

Als je langere tijd in het buitenland hebt gewoond, hecht je steeds minder aan ‘spullen’. Herinneringen en ervaringen worden steeds belangrijker. Dus twee kaarten voor dit concert leek mij een heel waardevol verjaardagscadeau. Ik schreef al eens over de St. Jacobskerk  en hoorde over de prachtige akoestiek. En dan het programma; als we dit mogen ervaren. Een cadeau! En van Auke krijg ik een serie nieuwe kleurpotloden, want die hebben deze weken overuren gemaakt. Sommige hebben te vaak in de handbagages heen en weer gerammeld en zijn van binnen gebroken. Sommige zijn tot stompjes geslepen. 


Er gebeurt van alles in Vlissingen. Gisteren, tijdens het gesprek met de burgemeester, kwam het begrip Vlissingen Evenementenstad op tafel. In de zomermaanden moet het hier bruisen. Maar ook in de winter wordt op cultureel gebied veel georganiseerd. Naast het concert in de kerk was er tegelijkertijd een bluesfestival. Voor Auke nog even lastig kiezen.

Om terug te komen op mijn cadeau: we hebben genoten van het concert. Een fantastische locatie voor zulke mooie en zorgvuldige muziek.

En ik ervaar al die lieve, onverwachte en verrassende  felicitaties van mijn nieuwe stadgenoten, de Vlissingers die ik nog nauwelijks ken, ook als een mooi cadeau. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten