dinsdag 28 maart 2017

GROOTST vs WIESJE


DINSDAG 28 maart  2017


WIESJE
van: Vlissingen
naar: Vlissingen
10 x 4 m
KLEIN RECREATIEBOOTJE

Dit weekend werden de oldtimers bevrijd van hun winterkleed, dansten de eerste koeien in de wei, zag ik ondanks onaangekondigde rokjesdag de eerste blote benen op de boulevard.

En Wiesje. 

Mijn moeder appte vanmiddag een foto van een krantenbericht uit het Dagblad van het Noorden. Luxe cruiseschip arriveert vandaag. Een foto van een circusattractie.
Ik bel haar verrast en verbaasd op. Dit kan geen toeval zijn. Gisteren schreef ik hierover.

Nee, ze heeft mijn verhaaltje nog niet gelezen. En nee, dat gekke ding met die vier palen kwam niet langs. "Maar het was mooi weer vandaag, dus we zijn even naar de Eemshaven gefietst om die joekel te bekijken."  Ze vertelt dat er meer dan 4000 mensen op het schip passen. "Je moet mijn verhaaltje van gisteren lezen, mam!" zeg ik. Later appt ze terug: toeval bestaat niet.

Wiesje is daarentegen een lief, klein, schattig bootje. Volgens mij komt ze tevoorschijn als het mooi weer wordt. Er kunnen 10 passagiers aan boord, en Wiesje belooft een leuke visdag op de Schelde. Alles is verzorgd, hengels, lood, borreltje, soep en chocomel inbegrepen.

Ach, wat is Wiesje een mooi tegenhangertje in de lijn van het groot-groter-grootste cruiseschip. Een beter contrast kan ik niet verzinnen. Dus daarom vandaag een tekening van Wiesje. Ik wil een keer met Wiesje mee. Dit lijkt me puur en zuiver vermaak. 

 Ik check nog even op Shipfinder dat gekke dinge met die vier palen, de Neptune die ik gisteren spotte. Ik bel mijn moeder: "Vertraging, kijk rond 19.00 nog maar even."







Geen opmerkingen:

Een reactie posten