vrijdag 10 maart 2017

WEDSTRIJDPAKJE


vrijdag 10  maart 2017
16.00  UUR

ERIDANUS LEADER
van: Antwerpen
naar: BREMERHAVEN, DUITSLAND
199 x 32 x 8 (draft) m 
CARGO
estimated time of arrival: unknown

Ik heb de dagelijkse missie nog nooit zo snel volbracht! Met weinig fantasie en vanuit de goede hoek -geen perspectief- blijft er van de Eridanus Leader weinig meer over dan een rechthoekig blauw blok. Een log bakbeest. Een makkie vandaag.

Met iets meer fantasie waan ik me terug in mijn middelbare schoolperiode: ik 'zat' op trampolinespringen in Roodeschool. Nee, het was geen blauwe maandag. Ik denk toch zeker dat ik het drie jaar heb volgehouden. En we sprongen best hoog, qua competitie. Ik herinner me dat we voor wedstrijden ver het land in moesten zakken. Logisch vanuit standplaats Roodeschool en logisch als je bedenkt dat de trampolineclubs in Nederland dun bezaaid waren.

We hadden wedstrijdpakjes: gemaakt van stretch lycra. Donkerblauw met een iets lichtere, een nog iets lichtere en een witte streep. Zoals het dessin van de Eridanus Leader. Dat stretch was noodzakelijk. Bij mij sloot dat pakje strak aan, bij een aantal clubgenotes (nee, er waren geen springende jongens in Roodeschool) draaiden de drie veel bredere strepen als slagroomcurves om hun lijf.

Bij het zien van de Eridanus Leader vanmiddag ben  ik even weer terug in Roodeschool, bij onze wedstrijdtenues. En zie ik het schip zwaar op de elastieken van de trampoline deinzen, amper omhoogkomend, zuchtend onder haar eigen gewicht.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten